Gönenç Yücel

IE 48F Agent-based Modeling and Simulation

Açıklama: 
This course is designed to provide students with the tools and knowledge necessary to conduct a simulation supported analysis of socio-technical problems using agent-based models (ABMs). Students will gain understanding and awareness of the fundamental differences of agent-based modeling from other simulation modeling approaches, and nature of problems/objectives that ABMs fit the best. Besides, students will develop competency in building ABMs, analyzing and interpreting results from these models, and communicating a complete simulation supported analysis cycle to peers/clients. Example models used during the semester will be drawn from social, economic, environmental, industrial, energy and logistic/transportation problems. For the term project, students will go through a model supported analysis process as they develop an ABM in order to analyze a problem from their own areas of interest.

IE 313 Tedarik Zinciri Yönetimi

Kredi Bilgisi: 
(3+0+2) 4
Açıklama: 
Tedarik zinciri yönetimi ve kurumsal kaynak planlamasının (ERP) temelleri; toplu üretim planlaması: statik, dinamik, doğrusal olmayan ve parti büyüklüğü modelleri; operasyon çizelgeleme: akış tipi ve atölye tipi üretim; malzeme yönetimi ve malzeme ihtiyaç planlaması (MRP); kapasite kaynakları planlaması (CRP); dağıtım sistemi yönetimi; üretim yönetimi stratejilerinin uygulanması.
Önkoşul: 
IE 312 ya da eşdeğer.

IE 312 Tesis Tasarımı ve Planlama

Kredi Bilgisi: 
(3+0+2) 4
Açıklama: 
Üretim sistemlerinin sınıflandırılması. Ürün tasarımı. Talep tahmin yöntemleri; doğrusal regresyon, yürüyen ortalama ve üstsel düzgünleştirme yöntemleri. Uzun vadeli kapasite gereksinim planlaması. Kesikli üretim sistemleri tasarımı: ürün-temelli yerleşim planlaması ve montaj hattı dengeleme; Süreç-temelli yerleşim planlaması ve iş istasyonu tasarımı; grup teknolojisi ve hücresel imalat; malzeme besleme ve depolama sistemleri. Fabrika yer seçimi; sürekli ve kesikli yer seçimi modelleri.
Önkoşul: 
IE 256 ve IE 202.